ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב - יפו
|
11275-08-10
14/04/2011
|
בפני השופט:
יובל גזית
|
- נגד - |
התובע:
1. אמנון אשכנזי 2. יוסף שלטי 3. אורי עזרא
|
הנתבע:
גוליבר תיירות בע"מ
|
פסק-דין |
פסק דין
1.התובעים רכשו מהנתבעת חבילת תיירות הכוללת טיסות מתל אביב לזנזיבר שבטנזניה, מזנזיבר למומבסה שבקניה וטיסה ממומבסה לתל אביב.
2.ביום 13.1.10 ביקשו התובעים להקדים את טיסתם מזנזיבר למומבסה מיום 6.3.110 ליום 2.3.10.
3.הנתבעת מילאה אחר הבקשה כנגד תשלום בסך של 112$ (דולר ארה"ב) לאדם.
4.אלא שהטיסה בוטלה ולא נמסרה על כך הודעה מטעם הנתבעת או מגורם אחר.
5.התובעים למדו על ביטול הטיסה בעת שהמתינו להמראתה בשדה התעופה.
6.לטענת התובעים, הם יצרו קשר עם נציגת הנתבעת, הגב' חגית, אשר אמרה להם כי עליהם לרכוש כרטיסי טיסה חלופיים וכי הנתבעת תשיב להם את שווי הכרטיסים.
7.התובעים אכן רכשו כרטיסי טיסה אחרים תמורת סך של 130$ (דולר ארה"ב) לאדם אך משפנו אל הנתבעת לשם קבלת הפיצוי, הושבו פניהם ריקם.
8.התביעה הינה בגין עלות הכרטיסים כאמור לעיל, התשלום ששולם בגין הקדמת הטיסה 336$ (דולר ארה"ב) ובגין הוצאות כלכלה ועוגמת נפש – 18,000 ₪.
9.הנתבעת התגוננה ושלחה הודעה לצד ג', פולאריס אינטרנשיונל שירותי תעופה בע"מ.
10.לטענת הנתבעת בכתב הגנתה הוחזר לתובעים התשלום בגין כרטיסי הטיסה.
11.לשיטת הנתבעת, מאחר והיא רכשה מאת צד ג' את שירותי התעופה, באם תחויב הנתבעת, אזי תחוב צד ג' כלפיה בגין אותם חיובים.
12.צד ג' טוענת כי הינה נציגתה של HAHNAIR אך אין ל- HAHNAIRאחריות כלשהי שכן היא מספקת מערכת לביצוע הזמנות ישירות מן הספק/המוביל/חברת התעופה ובגין "התיווך" גובה עמלה מסוימת.
לכן, אינה מבצעת את הטיסה בעצמה.
13.עוד נטען כי כביכול לא הוכח כי הטיסה בוטלה, אם כי ברי לכל הצדדים כי הטיסה בוטלה, ואיני סבור כי יש צורך בהוכחת עובדה זו. לראיה אף העבירה צד ג' לנתבעת כספים על חשבון הביטול.
14.העובדות שאינן שנויות במחלוקת הינן:
א.לצורך הקדמת הטיסה (שבסופו של יום בוטלה) חויבו התובעים ואף הסכימו לכך בסך של 112$ (דולר ארה"ב) לאדם.
ב.הטיסה בוטלה.
ג.לא ניתנה לתובעים הודעה מראש על ביטול הטיסה.
ד.התובעים נאלצו לרכוש כרטיסי טיסה אחרים.